Город або парфумерна фабрика?

Великі парфумери славляться своїм творчим мисленням та нестандартними рішеннями. У пошуках просвітлення деякі творці ароматів відправляються в екзотичні країни і тропічні ліси, а часом навіть на безлюдні острови. Однак в останні роки з’явився й інший тренд – компоненти для розкішних ароматів все частіше відшукують серед запахів, знайомих кожному з нас з дитинства.

Серед матеріалів, які зацікавили виробників парфумерії, можна виділити … звичайні овочі! Їх особливість – наявність землистих відтінків, які широко використовуються в нишовій парфумерії, а останнім часом з’являються і в ароматах люксових брендів.

Франсуаза Донш, яка працює з парфумерним будинком Givenchy, вважає, що овочеві композиції стануть ультрамодними вже в найближчі роки, а морква, гарбуз та салатна зелень складуть серйозну конкуренцію лотосу і пачулі. Можливо, овочеві аромати навіть будуть виділені в окремий сегмент парфумерії. На думку Франсуази, дана тенденція є продовженням світового тренду здорового способу життя: заняття спортом, здорове харчування, продукти фермерського виробництва і заняття городництвом. Тепер мода на овочі має всі шанси перейти і в ольфакторне мистецтво.

Деякі бренди вже підхопили це прагнення «бути ближче до землі», але зрозуміли його по-своєму. Так, американський виробник нишової парфумерії Smell Bent нещодавно випустив парфуми Brussels Sprouted (Брюсельська капуста). А вам хотілося б, щоб від вас пахло капустою? Ось що можна прочитати на сайті Smell Bent: «Люди постійно запитують нас, чи пахнуть духи Brussels Sprouted брюсельською капустою. Ні, нікому не потрібні парфуми, які пахнуть капустою, якими б чарівними і крихітними не були капустяні качани».

Що ж, крім бажання здивувати споживача, змушує виробників включати овочеві ноти в парфумерні композиції? Насамперед, це економічний чинник, адже виробництво даної групи ароматів відчутно дешевше порівняно з «класичними» парфумерними компонентами.

Вам здається, що овочеві запахи занадто грубі і їм не місце у вишуканій парфумерії? Щоб проникнути в таємницю овочевих ароматів, потрібно відкинути звичні стереотипи. Для сприйняття подібних запахів знадобиться щось на зразок ментальної гімнастики, адже тільки звільнений від кайданів упередженості розум зможе вловити цікаві нюанси такої парфумерії, не зациклюючись на приземлених відтінках. Боби, фенхель та морква вже завоювали свою частку ринку сучасної парфумерії, і особливо ними зацікавилися чоловіки.

А що можна сказати про цільову аудиторію овочевого напряму в парфумерії? Такі аромати найбільш популярні серед хлопців та дівчат, які ведуть активний спосіб життя. Їм імпонують нестандартні поєднання, в яких акцент зроблений на використанні природних складових.

Морква завойовує парфумерний ринок

Особливе місце серед парфумів з овочевими ароматами займають духи з нотами моркви. Можливо, ви не побачите в цих духах особливого шарму і не вважаєте доречними для вечірніх виходів. У них інше призначення: вони наповнюють вас енергією природи, бадьорять та дарують відчуття радості, надають впевненості в собі.

Такий ефект виникає завдяки деяким речовинам, що містяться в моркві – лимонену, каротолу, азарону, гераніолу та іншим. Поєднання цих компонентів надає моркві своєрідний та приємний запах. Парфумери описують запах моркви як свіжий, солодкуватий, з легкими трав’яними і фруктовими відтінками.

У виробництві парфумерії, як правило, використовують ефірне масло, отримане з насіння дикої моркви. Саме це масло має найбільш яскравий і насичений аромат. Зміст ефірних олій у насінні моркви невелика і складає до 1,6%. Ефірну олію з насіння моркви отримують двома способами: дистиляцією паром з сухого насіння або екстракцією за допомогою розчинників. Працюючи з олією насіння моркви, парфумери прагнуть розкрити його деревні, квіткові та земляні відтінки.

Масло насіння моркви використовують, щоб підкреслити, посилити або замінити запахи ірисів, мімози або фіалок в ароматах. Можливість використання масла насіння моркви для заміщення дуже важлива, особливо з урахуванням того, що ірис – одна з найдорожчих складових в парфумерії, а аромат фіалки взагалі не піддається екстрагуванню.

Запах моркви прекрасно поєднується з ароматами цитрусових (лимон, лайм, апельсин, мандарин, бергамот), пряних трав (ялівець, іланг-іланг, лаванда, ветивер), деревними нотами (кедр, кипарис, ладан, сандал) і квітковими ароматами (герань, троянда, гвоздика).

А ось ще один цікавий факт про моркву, який для багатьох стане відкриттям. Зізнайтеся, у вас немає ні тіні сумніву, що морква – це овоч. Однак директива Євросоюзу свідчить, що морква одночасно є і овочем, і фруктом! Втім, за цим визначенням, очевидно, ховаються економічні мотиви. Справа в тому, що за правилами торгівлі ЄС варення має виготовлятися виключно з фруктів, і тепер завдяки морквяному «роздвоєнню особистості» деякі країни можуть експортувати до Євросоюзу варення з моркви. Якщо в переліку фруктових нот аромату вам раптом попадеться морква, не дивуйтеся – це всього лише нюанси формулювання.

Морква в «Садах Нілу»

Один з найвідоміших та найпопулярніших ароматів з нотами моркви можна придбати і в нашому магазині. Це аналог парфуму від парфумерного будинку Hermes «Un Jardin Sur Le Nil», що перекладається з французької як «Сади Нілу».

Вперше парфумерна композиція Жан-Клода Еллена «Un Jardin Sur Le Nil» побачила світ у 2005 році. Морква з’являється в початкових нотах в оточенні грейпфрута та іншого представника овочів – помідора, який, між іншим, з ботанічної точки зору є ягодою. Незвичайність завдання парфумера полягала в тому, щоб початкові ноти витончено перейшли в акорди серця – поєднання півонії, лотоса, очерета, апельсина і гіацинта. Базові ноти аромату – ірис, кориця, лабданум, ладан та мускус. Цей парфум чудово підійде для літнього і сонячного дня, даруватиме відчуття свіжості і гарного настрою.

  • Стать: Унісекс
  • Класифікація: Елітна
  • Тип аромату: Квіткові, Фруктові
  • Верхні ноти: Грейпфрут, Зелений манго, Листя помідорів, Морква
  • Ноти серця: Апельсин, Гіацинт, Лотос, Очерет, Півонія
  • Нижні ноти: Ірис, Кориця, Лабданум, Ладан, Мускус