доленосне рішення
Парфумерний бренд Fragonard був заснований нотаріусом Еженом Фуксом (Eugène Fuchs), який мав практику в Сен-Шамоні, розташованому в центральному регіоні Франції. Одного разу Фукс прийняв рішення покинути рідне місто і переїхав разом із сім’єю в мальовничий Грасс, що знаходиться на узбережжі Середземного моря. Незабаром нотаріус виявив у собі задатки підприємця і, захопившись магією парфумерії, створив власну компанію. Він купив у Грассі два парфумерних заводи: Cresp-Martinenq і Muraour. Компанія Parfumerie Fragonard відкрила свої двері для покупців в 1926 році.
Розкручене ім’я для бренду
Грасс (Grasse) був батьківщиною перчаточника Франсуа Фрагонара. Представників цього ремесла вважають прабатьками сучасного парфумерного мистецтва, оскільки колись вони ароматизували ефірними маслами шкіряні рукавички. Франсуа був не дуже щасливий в комерції, тому його синові, Жану-Оноре Фрагонару (Jean-Honor Fragonard), довелося найнятися службовцем до нотаріальної контори. Шкіряний завод Фрагонара був перепрофільований в парфумерну фабрику.
За порадою нотаріуса, який розгледів в юнакові дар художника, молодого француза віддали у навчання до відомого живописця Франсуа Буше. Згодом талант Жана-Оноре Фрагонара отримав визнання самого короля Людовика XV. Фрагонар також відомий як один з найбільш плідних художників свого часу – його пензлю належать понад 500 картин. Крім того, саме йому ми зобов’язані тим, що в смутні часи Великої Французької революції в Луврі були збережені безцінні полотна і предмети мистецтва. У наступному 2022 року ми відзначатимемо 290-річчя від дня народження художника.
У родині Фрагонарів була і ще одна знаменита особистість – уродженець Грасса і двоюрідний брат художника – Оноре Фрагонар, анатомічна колекція якого «Здерті фігури» представлена в музеї Фрагонар міста Альфорт. Схоже, що саме цією колекцією надихалися творці серіалу «Гра престолів», коли створювали екранні образи Білих ходоків.
Ежен Фукс віддав данину поваги найвідомішим уродженцям Грассу, назвавши компанію на честь сім’ї Фрагонар, маючи намір зробити свій бізнес частиною історії Грассу і традицій вишуканого мистецтва 18-го століття.
Перші маркетингові успіхи
У період між двома світовими війнами Лазурний берег Франції став улюбленим місцем для представників бомонду. Сюди з усіх кінців світу кинулися музиканти, художники, письменники, кутюр’є, туристи з товстими гаманцями. Поїздка в Грасс за парфумерією стає однією з улюблених розваг нуворишів.
Ежен Фукс придумав цікаву «фішку»: він відкрив для своїх клієнтів цеху фабрики, щоб показати процес виробництва парфумерної продукції. Прямий продаж ароматизованих продуктів і відвідування фабрики – це справжній хіт того часу в переліку розваг для туристів.
Міжнародний рівень
У 1929 році до Ежена Фукса приєдналися його син Жорж і зять Франсуа Коста, чоловік його дочки Емілії. Франсуа вів справи в Грассі, а Жорж відповідав за розвиток компанії. До виготовлення парфумерії для продажу під брендом «Fragonard» додалися торгівля сировиною і виробництво парфумерії під замовлення. Крім того, була запущена нова косметична лінія.
Одним з найуспішніших ароматів, створених в лабораторіях Fragonard для парфумерного будинку Elizabeth Arden, є квітково-фужерні композиція Blue Grass (перекладається як «блакитна трава»). Так називають тонконіг або пирій, а ще це відсилання до місцевості, де був створений цей парфум. Елізабет Арден замовила цю парфумерну композицію, щоб відобразити свої спогади про пасовища Вірджинії, де колись паслися її чудові коні.
Бізнес в США розвивався чудово, і в 1947 році там було відкрито постійно діюче представництво компанії.
Жан-Франсуа Коста, син Франсуа та Емілі Коста, приєднався до компанії в 1939 році. Після стажування в представництвах компанії за кордоном, він повернувся в Грасс, щоб в кінці 1950-х зайняти місце свого батька. А його кузен Патрік-Ежен Фукс став технічним директором, відповідальним за створення ароматів і виробництво парфумерії.
Бізнес на мистецтві
Жан-Франсуа Коста славився не тільки підприємницьким талантом, а й був цінителем мистецтва. На початку 1960-х він почав колекціонувати предмети, пов’язані з історією створення духів, а в 1975 році заснував перший музей парфумерії в Грассі. Ця ініціатива зміцнила і без того процвітаючий бізнес Фрагонар, надавши йому культурний вимір.
Компанії також належить паризький Musée du Parfum, в якому представлені рідкісні предмети, що нагадують про тисячолітню історію парфумерії. Цей музей був відкритий в 1983 році в особняку Наполеона III, побудованому в 1860 році. У його кімнатах можна помилуватися старовинними меблями і такими цікавими експонатами, як стародавні флакони для парфумів, контейнери, предмети туалету і перегінні куби для парової дистиляції екстрактів духів. На великих екранах демонструється сучасний процес виготовлення парфумів, а також розповідається про історію виробництва і упаковки парфумерії. В музеї знаходиться унікальний музичний інструмент – парфумерний орган, який складається з ярусів пляшечок з інгредієнтами, розташованих навколо ваг, які використовуються для змішування ароматів.
Театр-музей Капуцинів-Фрагонар – це приватний музей, присвячений парфумерії, який був створений в 1993 році парфумерної компанією Fragonard на території колишнього театру Капуцинів. У ньому представлені мідні перегінні апарати XIX століття, перегінні куби, колби, горщики для духів, а також тварини і рослини, які служать сировиною для парфумерії. Колекція парфумерних флаконів ілюструє 3000-річну історію створення парфумів.
Культурний напрямок стало ще більш потужним в 1997 році після відкриття Провансальського музею костюмів і прикрас. Далі були музей Жана-Оноре Фрагонара в Грассі, що відкрився в 2011 році, і Музей парфумерії в будівлі неподалік від паризької Опери, який прийняв перших відвідувачів у 2015 році.
Нові горизонти
Дочки Жана-Франсуа Коста – Анна, Аньєс і Франсуаза, почали пошуки нових горизонтів розвитку сімейного бізнесу. Анна закінчила медичний факультет. Після вивчення права в Парижі Аньєс захопилася маркетингом і рекламою. Франсуаза вивчала економіку в Європейській школі бізнесу в Парижі.
Будучи співвласниками компанії, правнучки Ежена Фукса стали лідерами, що вносять неоціненний вклад у розвиток і адаптацію компанії до постійно мінливих умов ринку. Вони взяли курс на перетворення компанії Fragonard в зразок мистецтва життя, який давно вийшов за рамки парфумерного виробництва.
Два десятка бутиків у Франції і Італії демонструють ексклюзивні і постійно оновлювані колекції декоративних предметів для будинку, модні аксесуари та прикраси.
Аньєс, генеральний директор Fragonard, пояснюючи завдання бренду, робить упор на стабільний розвиток і збереження незалежності. Fragonard готовий залишатися нішевим будинком в умовах тотальної глобалізації, через яку бренди і держави втрачають свої національні традиції.
Розкіш Fragonard доступна кожному
Духи Fragonard поділяються на кілька колекцій: «Розкішна», «Класична», «Сади», «Деревна», «Люксова». Парфуми розливаються в золотисті алюмінієві пляшки, які Фрагонар почав використовувати ще під час війни. Оскільки скло в той час стало занадто дорогим, Фрагонар вирішив використовувати замість нього алюміній. Флакони мають компактні розміри і надійно захищають аромат від впливу навколишнього середовища.
На додаток до кожного аромату можна підібрати відповідні по запаху мило, шампунь і гель для душу. А якщо Ви великий любитель якогось аромату, можете придбати рефіллер об’ємом 600 мл. Всі флакони Fragonar можна використовувати повторно. Цінова політика бренду досить демократична: набір з декількох продуктів обійдеться приблизно в 100 євро.
Підбір аналогів парфумів Фрагонар
В интернет-магазине “Smart Smell” представлены аналоги парфюмерных В інтернет-магазині “Smart Smell” представлені аналоги парфумерних ароматів торгової марки “Fragonard”: духи, духи-інтенс, масляні духи, парфумерні води, аромадифузори для дому та офісу і антисептики для рук. Щоб ознайомитися з продукцією, кликніть на аромат, який Вас зацікавив.