Товари для аристократії
ПідІсторія дизайнерського будинку Hermes розпочалася у 1837 році, коли німецький емігрант Тьєррі Ермес відкрив у Франції шорну майстерню. Крім шор (спеціальних шкіряних пластин, що одягаються на морду коня для обмеження огляду), майстерня через деякий час почала виробляти сідла, кінну упряж, вуздечки та інші аксесуари з телячої шкіри. Вироби від Hermes відрізнялися високою якістю, мали великий попит і отримували призи на спеціалізованих виставках. На той час клієнтами Ермеса були виключно представники аристократії.
Коли управління компанією перейшло в руки сина, а потім і онуків Тьєррі Ермеса, спадкоємці розширили асортимент продукції і почали підкорювати нові ринки збуту. Тепер їхні вироби могли купити не лише аристократи, а й усі охочі. На рубежі ХІХ-ХХ століть компанія Hermes випустила спеціальну шкіряну сумку для сідел, що стала справжнім хітом того часу. 1929 року в Парижі відбулася презентація дебютної колекції жіночого одягу Hermes.
Сумки для зірок
У середині минулого століття головою компанії стає Робер Дюма, при якому був придуманий логотип бренду – кінська упряжка, а як фірмовий колір було вирішено використовувати помаранчевий. Сумки, аксесуари (насамперед шарфи з чистого шовку) та ювелірні вироби, розроблені Робером, принесли Hermes всесвітню славу.
Особливо популярною в середині 1950-х була сумка Келлі, названа так на честь принцеси Монако Грейс Келлі. Фото знаменитої актриси, яка тримала перед собою сумочку від Hermes і намагалася таким чином приховати животик, що округлився (Грейс не хотіла, щоб репортери дізналися про її вагітність), було опубліковано в журналі Life.
У середині 1980-х брендом керував син Робер Дюма, Жан-Луї. Він був знайомий з культовою англійською актрисою Джейн Біркін, яка якось поскаржилася йому, що їй не подобається її сумка, в яку вічно нічого не вміщується. Жан-Луї та Джейн спільно розробили проект нової сумки, яка була названа на честь Біркін і згодом стала одним із головних хітів бренду за весь час його існування. У той же час, відомо, що через пару років після виходу сумки-бестселера у Джейн Біркін розвинулося запалення сухожилля передпліччя, тому вона перестала користуватися своєю сумкою-тезкою і навіть попросила прибрати своє прізвище з назви.
Становлення парфумерного виробництва
Згодом заснована Ермесом компанія почала виготовляти парфумерію. Перші парфуми від Hermes були випущені у 1951 році. Автор дебютного аромату Eau d’Hermes (він підходив як для чоловіків, так і для жінок) – француз Едмон Рудницька, якого називають одним із найталановитіших парфумерів минулого сторіччя.
Початок 1960-х ознаменований виходом жіночих духів Hermes, які отримали ім’я Caleche (французька назва тієї самої карети, яка зображена на логотипі бренду). Автором аромату став відомий парфумер Гі Робер, його твір приніс всесвітню славу парфумерному бренду. З цього моменту виробництвом парфумерії почало займатись дочірнє підприємство Hermes – Eau D’Hermes. У 1970 році Робер створив ще один парфумерний шедевр, Equipage, який став першим чоловічим парфумом Hermes.
Спочатку компанія принципово відмовлялася від використання будь-яких штучних компонентів у парфумерії, і саме з цієї причини в 70-х Hermes настав період спаду. Бренд не міг конкурувати з виробниками, які використовували штучні матеріали. Втім, незабаром інтерес до натуральних парфумів знову почав зростати, що допомогло Hermes відновити втрачені позиції на світовому ринку.
На стику традицій та інновацій
У 2003 році парфумери бренду розпочали створення лінійки ароматів “Jardin” (“Сади”). З численних варіантів було обрано найцікавіший, внаслідок чого з’явився аромат “Un Jardin en Méditerranée” (“Сади Середземномор’я”). Концепцію аромату розробив знаменитий “ніс” Жан-Клод Еллена, який раніше співпрацював із такими всесвітньо відомими брендами, як Yves Saint Laurant, Rochas, Giorgio Armani.
Співпраця з Еллена принесла компанії величезні дивіденди, і в 2004 Жан-Клод був призначений ексклюзивним парфумером бренду. Згодом він вигадав для Hermes більше 30 ароматів, а процес створення унісекс-парфуму “Un Jardin sur le Nil” (“Сади Нілу”) удостоївся опису в книзі Чендлер Берра “Ідеальний аромат: рік у парфумерній індустрії в Парижі та Нью-Йорку”, яка була видана у 2008 році. Еллена створював парфумерію для бренду до 70 років і в 2016 році залишила компанію, щоб приділити увагу іншим своїм проектам.
Наразі головним парфумером Ермес є Крістін Нагель, яка співпрацює з брендом з 2014 року. У 2005 році Крістін разом з Френсісом Куркджаном удостоїлася премії FIFI Awards за найкращий жіночий парфум, яким було визнано аромат Narciso Rodriguez for Her. Під її керівництвом було випущено цілу серію ароматів, серед яких особливу популярність отримав парфум для молодих дівчат “Twilly”, створений у 2017 році. Критики охарактеризували його як “андрогінний фужер приголомшливої краси”.
Hermes розробив спеціальну класифікацію для ароматів. Вся продукція ділиться на 6 категорій: парфумерія для жінок, для чоловіків та унісекс аромати, а також основні, ексклюзивні та аромати для особливих подій. Ароматні композиції поміщенні у скляні флакони з грайливими або мінімалістськими силуетами, найчастіше кубічної форми. Бренд віддає перевагу використанню натуральних компонентів з різним ступенем екзотичності, що не може не позначитися на ціні продукції: від 80 доларів США за 50 мл одеколону до 575 доларів США за 100 мл ексклюзивної туалетної води (ціни взяті з офіційного сайту на момент публікації даного матеріалу).
Всього за сімдесят років виробництва парфумерії компанія Ермес випустила понад сотню жіночих, чоловічих та унісекс ароматів, багато з яких ставали бестселерами. У різні роки з брендом працювали такі відомі парфумери, як Жан Гішар, Жан-Клод Елена, Моріс Морен, Едмон Рудницька, Крістін Нагель, Гі Робер, Олівія Джакобетті, Фабріс Пеллегрен, Франсуа Карон, Раймон Шайян, Жан-Луї Сьєзак та інші.
Цікаві факти про бренд
- Кожен майстер Hermes має власний набір інструментів.
- Щохвилини у світі купують три шарфи від Hermes.
- У різні роки шарфи від Hermes носили такі знаменитості, як Жаклін Кеннеді, Одрі Хепберн та Єлизавета II.
- На Шерон Стоун в «Основному інстинкті» красується шарф цього бренду.
- Знаменита сумка Birkin виготовляється протягом двох днів, але кількість бажаючих купити її настільки велика, що чекати своєї черги кожному покупцеві доводиться близько шести років.
- Згідно з недавніми дослідженнями, за останні 40 років придбання сумки Birkin було вигіднішим вкладенням, ніж покупка золота чи акцій.
- Першим номером у списку очікування нової сумки Birkin завжди є Кім Кардашьян, а колекція Вікторії Бекхем налічує вже понад сотню таких сумок.
- Найчастіше у парфумерних композиціях Ермес використовуються ноти сандала, троянди та кедра.
Підбір аналогів парфумів Ермес
В інтернет-магазині “Smart Smell” представлені аналоги парфумерних ароматів торгової марки “Hermes”: парфуми, духи-інтенс, масляні духи, парфумерні води, аромадифузори для дому та офісу та антисептики для рук. Щоб ознайомитися з продукцією, натисніть на аромат, який Вас зацікавив.