Paco Rabanne

Творець, що ламає стереотипи

Ім’я Пако Рабана у світі високої моди асоціюється із зухвалими експериментами та нестандартними ідеями. Багато чого зі створеного великим маестро розбурхує уяву та навіть шокує прихильників класичних канонів. На думку експертів, Пако Рабан на багато років випередив свій час, подібно іншому знаменитому іспанцеві, Сальвадору Далі. Сам модельєр любить повторювати, что одяг повинен підкреслювати індівідуальність людини. Створюючі свої парфумерні шедеври, від дотримувався цього ж принципу.

Саме Рабан першим почав використовувати музичний супровід під час показів своїх колекцій, створював одяг з пластику й металу, яку демонстрували темношкірі моделі, а також винайшов парфумерію «унісекс». На початку 2000-х кутюр’є продав свій знаменитий бренд, проте він назавжди залишиться в історії як сміливий творець, провокатор і любитель містифікацій.

Справжнє ім’я Пако Рабана – Франсіско. Він з’явився на світ в Сан-Себастьяні в 1934 році, а через два роки в Іспанії спалахнула братовбивча громадянська війна. Коли хлопчикові було п’ять років, його батька, «червоного генерала», розстріляли прихильники Франка. Мати Рабана, переконана атеїстка і комуністка, втікла з трьома дітьми та матір’ю до Франції, рятуючись від політичних репресій.

Бабуся Франсіcко, яка захоплювалася магією, була переконана, що їх рід знаходиться під заступництвом мудрого птаха – ворона. З її легкої руки хлопчик отримав прізвисько, що стало його другим ім’ям на все життя (з грецької «Пако» перекладається як «вороненя»). Художні здібності проявилися у Пако досить рано, і згодом, вже будучи студентом архітектурного відділення школи мистецтв, юнак підробляв створенням різних аксесуарів для модних будинків Balenciaga, Yves Saint Laurent, Christian Dior.

Портрет Paco Rabanne і моделі в його знакових платтях

Здобувши освіту, Рабан продовжував творчі пошуки, створюючи декоративні елементи, біжутерію та аксесуари з самих різних матеріалів. Одним з улюблених матеріалів Пако стала ацетилцелюлоза (родоід), яка є одним з основних компонентів у виробництві кіноплівки. Вироби з родоіда увійшли в моду, і к тридцяти рокам Пако Рабан (саме в той період він почав підписуватися таким ім’ям) продавав до тридцяти тисяч аксесуарів в рік.

У 1966 році Рабан презентував публіці свою дебютну колекцію жіночого одягу, названу самим автором «сукнями, які неможливо носити». По подіуму дефілювали темношкірі красуні в нарядах з полірованих металевих пластин, скріплених дротом. Показ справив на глядачів і модних критиків незабутнє враження, і наступного ранку Рабан, як кажуть, прокинувся знаменитим. До речі, одна з тих знаменитих суконь (матеріалом для нього послужили дзеркальні диски) була на Одрі Хепберн в оскароносному фільмі «Двоє на дорозі».

З того моменту кар’єра Пако стрімко пішла в гору, і в 1967 році він відкриває свій модний будинок в Парижі. Стиль Рабана називали «дивакуватим», проте саме завдяки цій своїй несхожості на інших він зумів зруйнувати звичні стереотипи, в значній мірі вплинувши на розвиток високої моди. Чого варта одна лише «іконічна» сумка Le 69 з металевих кілець і пластин, створена модельєром в 1969 році! Вона користується популярністю протягом півстоліття, а в минулому році Iconic bag була перевипущена авангардним японським брендом Comme des Garcons.

Парфумерія

У 1968 році мультинаціональна іспанська компанія Puig придбала права на випуск парфумерної продукції під брендом Paco Rabanne. Уже понад півстоліття аромати від Paco Rabanne радують мільйони прихильників по всьому світу. Нижче ми більш детально розглянемо дві культових композиції від Paco Rabanne, які принесли цьому парфумерному бренду світову славу.

Paco Pabanne Calandre

Цей зухвалий квітковий аромат, який кинув виклик канонам класичної парфумерії, був представлений в далекому 1969 році. На той момент визнаним фаворитом багатьох жіночих композицій був запах лимону, а Пако запропонував публіці дещо зовсім незвичайне: в Calandre квітковий аромат був витончено підкреслений легкими нотками кипарису. Парфум моментально став бестселером. Ім’я аромату було запозичене з назви хромованих грат, які встановлювали на радіатори шикарних автомобілів Rolls Royce. Стильний монолітний флакон для парфумів, виготовлений з металу та скла, представляв собою мініатюрну копію знаменитої будівлі штаб-квартири ООН в Нью-Йорку.

Квіткові духи Paco Rabanne Calandre

У 1969 році жіночий аромат Calandre був визнаний гідним престижної премії Beauty Products Industry. Приголомшливий успіх дебютного парфуму приніс модному дому Рабана надзвичайний прибуток. Коли модельєр переконався, що створення ароматів – досить вигідний бізнес, він остаточно утвердився у своєму рішенні впритул зайнятися парфумерним напрямком.

Paco Rabanne Pour Homme

Чергову революцію в світі парфумерії створив чоловічий квітково-деревний аромат Paco Rabanne pour Homme, що вийшов в 1973 році. У наступному році цей парфум був відзначений нагородою The Fragrance Foundation Recognition Awards. Оцінюючи новий шедевр Маестро, критики не скупилися на дифірамби. Одні називали композицію «іконою майбутнього», інші з деяким відтінком пафосу нарекли аромат «божевільною чарівністю великої класики, балансуючою на межі свіжості та мужньої теплоти». Через пару років компанія Paco Rabanne побудувала власний парфумерний завод у французькому Шартрі.

Квітково-деревний парфум Paco Rabanne Pour Homme

Сучасні парфумерні лінійки

У наступні десятиліття бренд Paco Rabanne із завидною сталістю тішив своїх шанувальників парфумерними новинками. Серед них було чимало бестселерів, за якими слідували численні фланкери і перевидання, які також користувалися великою популярністю. З найбільш гучних хітів варто згадати Metal (1979), La Nuit (1985), Sport (1986), Tenere (1988), XS Excess Pour Homme (1993).

Кадр з рекламного ролика на підтримку ароматів Paco Rabanne Invictus та Olympea

Кожні кілька років Paco Rabanne випускає парні аромати – наприклад, Ultraviolet для чоловіків та в жіночій версії, знамениті дуети Olympea і Invictus, Black XS і Pure XS у варіантах для нього та для неї, культовий чоловічий аромат One Million в парі з чудовою жіночої композицією Lady Million. Презентація нових ароматів, як правило, доповнюється яскравими рекламними роликами, багато з яких самі по собі є творами мистецтва. Останнє десятиріччя можна назвати найбільш плідним для парфумерного напрямку Paco Rabanne: в 2010-х бренд випускав в середньому по 7 нових ароматів на рік. 

2019 рік запам’ятався шанувальникам парфумерії Paco Rabanne запуском нової серії Pacollection. Унікальна колекція з шести унісекс-ароматів, створених Жюльєном Доссена, була презентована в небитких сріблястих флаконах різних відтінків.

Колекція ароматів Paco Rabanne з серії Pacollection

«Чудова шістка» парфумів з ємними назвами, що запам’ятовуються одразу, – Strong Me, Dangerous Me, Crazy Me, Fabulous Me, Erotic Me і Genius Me, була створена, як то кажуть, на будь-який смак та колір. Кожному аромату відповідає знакова фігура сучасної молодіжної культури – від колоритного актора Евана Мока до темношкірої поп-диви Kelela.  

Приватне життя

Ще на межі тисячоліть Рабан заявив, що загальна глобалізація скасувала поняття haute couture, тому відтепер він не буде працювати в цьому напрямку. Презентація останньої офіційної колекції великого дизайнера відбулася в 1999 році. Після цього Рабан залишив світ високої моди, передавши управління компанією своїм довіреним особам.

З особистим життям у маестро, як і у більшості творчих і неординарних людей, все складалося не зовсім гладко. Пако ніколи не бракувало жіночої уваги, однак він занадто дорожив своєю свободою. У вільний від роботи час модельєр займається громадською діяльністю і пише книги. Рабан багато жертвує на благодійність і до Фонду боротьби зі СНІДом, спонсорує відкриття культурних центрів і видавництво журналів з мистецтва.

У своїх книгах, жанр яких можна охарактеризувати як езотеричний, кутюр’є багато розмірковує про сенс життя, Бога, пошуки духовного просвітлення, містику й астрологію. Крім письменницького таланту, Рабан відкрив у собі здібності живописця: починаючи з 2005 року, по всьому світу проходять виставки його картин. Частину доходів, отриманих від продажу своїх творів, маестро незмінно жертвує в різні благодійні фонди. Беручи участь в міжнародній акції зі збору коштів для лікування хворих на СНІД, перераховував частину доходу з кожного проданого флакона парфумів Black XS до фонду боротьби з цією недугою.

Пако Рабан сьогодні

У 2006 році в Києві відбулася перша виставка картин Пако Рабана. Це унікальна колекція з 26 графічних малюнків, виконаних в мінімалістичній чорно-білій гамі. За словами маестро, ця лаконічна добірка, над якою він працював протягом 40 років, є своєрідною квінтесенцією його філософсько-містичних роздумів. Відвідувачам київської виставки відкрився внутрішній світ знаменитого дизайнера, наповнений переживаннями і болісними пошуками істини. В інтерв’ю Рабан зізнавався, що йому дуже подобається Україна. Великий кутюр’є з властивою йому поетичністю порівняв нашу країну з прекрасною квіткою, яка на очах розкриває свої пелюстки.

Paco Rabanne на виставці власних картин

У 2014 році права на бренд Paco Rabanne придбала іспанська компанія Puig. На пост креативного директора був призначений відомий парфумер Жюльєн Доссена, який заявив, що у найближчі часи Paco Rabanne зробить нову революцію в світі моди та парфумерії. Що ж, будемо чекати і сподіватися, що пророцтво Жюльєна збудеться.

Підбір аналогів парфумерії Пако Рабан

В інтернет-магазині “Smart Smell” представлені аналоги парфумерних ароматів торгової марки Paco Rabanne: духи, духи-інтенс, масляні духи, парфумерні води, аромадифузори для дому та офісу і антисептики для рук. Щоб ознайомитися з продукцією, клікніть на аромат, який Вас зацікавив.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Кошик
Прокрутити вгору